وبلاگ

اصول سئو کردن متن | سئو کردن مطلب تنها در ۱۰ مرحله

اصول سئو کردن متن (SEO)

اگر نگاهی به اصول سئو کردن متن کنیم خواهید دید که این کار خیلی هم سخت نیست. در واقع SEO به این معنی است که  متون را طبق الگوریتم‌های گوگل بنویسیم.

ابزارهای مختلفی برای سئو کردن مطلب وجود دارند که بهترین آن افزونه یوست است. این افزونه قابل نصب در وردپرس بوده و مزایای زیادی دارد.

خزنده‌ های گوگل زمانی موضوع یک متن را متوجه خواهند شد که تمامی قوانین سئو در آن رعایت شده باشد.

اما این قوانین شامل چه چیزهایی می‌شود؟ با ما همراه باشید تا شما را با آخرین اصول SEO آشنا کنیم.

آشنایی با اصول سئو کردن متن

برای این کار باید گام به گام پیش برویم. اولین کار نوشتن مطلب با طول مناسب است.

۱٫  نوشتن مطلب با طول مناسب

طبق قوانین سئو متن طول محتوا باید بیش از ۳۰۰ کلمه باشد.

در غیر این صورت مطلب شما در گوگل ایندکس نخواهد شد.

گوگل به متونی امتیاز می‌دهد که طولانی و جامع باشند. از این رو بهتر است مطالب شما بیش از ۲۰۰۰ کلمه باشند.

۲٫  انتخاب کلمه کلیدی مرکزی – اصول سئو کردن متن

گام بعدی در اصول seo انتخاب کلمه کلیدی مرکزی یا کانونی است. کلمه کلیدی موضوع اصلی متن را به گوگل می‌فهماند.

بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی به شرح زیر می‌باشند:

۳٫  انتخاب عنوان جذاب طبق قوانین سئو (SEO)

طبق قوانین سئو باید طول عنوان حداقل ۴۵ کاراکتر باشد.

استفاده از کلمه کلیدی کانونی در ابتدای عنوان نیز از دیگر اصول سئو متن است.

با این کار خزنده های گوگل بلافاصله از موضوع اصلی متن با خبر می‌شوند.

بهتر است از نمونه عنوان‌های زیر برای مطالب خود استفاده کنید:

  • آشنایی با صفر تا صد…
  • چند نمونه از بهترین…
  • آشنایی با نکات طلایی…
  • بهترین نکاتی که درباره … باید بدانید
  • ۱۰ مورد از بهترین…
  • سیر تا پیاز فلان چیز…
  • و …

۴٫  بکارگیری کلمات LSI در متن

یکی دیگر از اصول سئو کردن متن استفاده از کلمات LSI در متن است. این کلمات به موتورهای جستجوی گوگل موضوع را بهتر می‌فهمانند.

فرض کنید قصد نوشتن یک مطلب درباره فوتبال دارید. برای این که مطلب را به گوگل بفهمانید باید درباره موضوعات زیر بنویسد.

  • دروازه
  • گل
  • فوروارد
  • بازیکن
  • نیمکت ذخیره ها
  • پنالتی
  • آفساید
  • و …

این کلمات در متن به خوبی به گوگل می‌فهمانند که منظور شما فوتبال است نه فوتبال آمریکایی!

۵٫  استفاده درست از تگ ها

زمانی که نگارش مطلب خود را به پایان رساندید حتما تگ‌های عناوین را چک کنید.

تنها یک تگ باید H1 باشد و آن هم برای عنوان اصلی است. در صورت استفاده بیش از یک تگ H1 امکان پنالتی شدن توسط گوگل وجود دارد.

به گونه‌ای که مطلب شما را به عنوان مطلب اسپم و بی محتوا فرض می‌کند.

تا پیش از آپدیت الگوریتم‌های گوگل بسیاری از سایت‌ها با استفاده از تگ‌های H1 اقدام به سئو کلاه سیاه می‌کردند.

سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که فرد در آن قصد فریب خزنده‌های گوگل برای دست یافتن به صدر نتایج جستجو را دارد.

بنابراین در مبحث اصول سئو کردن متن رعایت تگ‌ها بسیار اهمیت دارد.

حتی المقدور از تگ‌های H4 به بعد استفاده نکنید. همچنین تنها زمانی از تگ‌های H3 استفاده کنید که پیش از آن از تگ H2 در متن استفاده کرده باشید.

۶٫  انتخاب تصویر شاخص

گوگل به محتواهای بدون عکس هیچ امتیازی نمی‌دهد!

تجربه نشان داده است که تنها مطالبی در نتایج اولیه گوگل نمایان می‌شوند که دارای عکس باشند.

برای این کار باید در قسمت تصویر شاخص یک عکس مناسب را انتخاب نمود. و به جای متن جایگزین، کلمه کلیدی کانونی را قرار داد.

طبق قوانین سئو محتوا به ازای هر ۳۰۰ کلمه ۱ عکس نیاز است.

یعنی برای یک مطلب ۱۰۰۰ کلمه‌ای حداقل ۳ الی ۴ عکس به صورت پراکنده نیاز است.

۷٫  نوشتن متای توضیحات یا متا تگ

یکی دیگر از مهمترین اصول سئو کردن متن نوشتن متای توضیحات است.

متای توضیحات همان توضیح مختصری است که از دید مخاطب پنهان است اما اطلاعاتی مفید در اختیار موتورهای جستجو می‌گذارد.

موتورهای جستجو به کمک متای توضیحات به موضوع اصلی محتوای شما پی خواهند برد.

برای توضیحات متا ۲۵ کلمه کافی است و کلمه کلیدی کانونی نیز حتما باید در آن قرار داشته باشد.

سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط و کلمات الی‌ اس آی (LSI) را نیز در آن بگنجانید.

۸٫  درج لینک داخلی

لینک‌های داخلی فانوس‌هایی هستند که راه را برای ورود به سایر صفحات سایت به مخاطبان و موتورهای جستجو نشان می‌دهند.

توصیه می‌شود حداقل ۵ الی ۷ لینک ورودی در محتوای شما وجود داشته باشد. بهتر است کلمات کلیدی را لینک نکنید تا گوگل آنها را گم نکند.

کلماتی را لینک کنید که راجع به آنها مطالبی از قبل در سایت خود منتشر کرده‌اید.

۹٫  درج لینک خروجی – از مهمترین اصول سئو کردن متن

با درج لینک‌های خروجی خود را در چشمان موتورهای گوگل جا کنید.

گوگل عاشق لینک‌های خروجی است! زیرا کمک به افزایش آمار بازدید سایت‌های دیگر می‌کند که این خود یک برگ برنده برای گوگل است.

گوگل همواره در حال جمع‌آوری اطلاعات از کاربران خود است. با این کار هم مدت زمان حضور کاربر در گوگل افزایش می‌یابد؛

و هم سایت‌های دیگر تشویق به انتشار محتوای باکیفیت برای لینک گرفتن می‌شوند.

لینک‌ها را طوری تنظیم کنید که در پنجره‌ای جدید باز شوند.

در غیر این صورت ممکن است کاربر فراموش کند که به سایت شما بازگردد و این ضربه‌ای سخت به سئو سایت شما می‌زند.

لازم به ذکر است کلمات را به سایت‌های لاتین لینک کنید. هیچگاه به رقیبان خود لینک ندهید زیرا آمار بازدید آنها افزایش خواهد یافت!

۱۰٫  انتخاب نامک مناسب و کوتاه

نامک همان آدرس URL مطلب شماست. گوگل همواره تاکید به استفاده از لینک‌های کوتاه و خوانا کرده است.

البته در انتخاب نامک فارسی یا نامک انگلیسی اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد.

بعضی‌ها معتقدند که چون زبان پیشفرض گوگل لاتین است، بنابراین باید از کلمات لاتین برای نامک استفاده کرد.

اما باید بدانید که تمام زبان‌های جهان خواه محلی خواه رسمی در هوش مصنوعی ربات‌های گوگل ثبت شده‌اند.

همچنین افزونه یوست نیز تاکید بر بکارگیری بخشی از کلمه کلیدی کانونی در نامک دارد.

امری که نشان می‌دهد استفاده از هر زبانی در نامک وجود داشته و تاثیری بر سئو ندارد.

3.7 3 votes
امتیاز دهی
اشتراک در سایت
اطلاع از
guest
0 نظرها
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات