وبلاگ

نحوه سئو کردن متن (SEO) | بهینه کردن متن | سئو متن در ۱۰ گام

نحوه سئو کردن متن (SEO) – بهینه کردن متن

با توجه به این که سایت‌های زیادی در حال انتشار محتوا هستند، گوگل تنها به مطلب سئو شده امتیاز می‌دهد. هر وبسایتی با آگاهی نحوه سئو کردن متن ( بهینه کردن متن ) می‌تواند خیلی زود به صدر نتایج جستجو بیاید.

“همین حال برای ثبت سفارش تولید محتوا و سئو سایت اقدام کنید. برای سفارش روی لینک آبی کلیک نمایید.”

اما چگونه یک متن سئو شده بنویسیم ؟
طبق آخرین اصول SEO ده فاکتور اصلی برای سئو نویسی وجود دارد که به عنوان شاخصه‌های بهینه سازی متن شناخته می‌شوند. این شاخصه‌ها عبارتند از:
۱٫ طول مطلب
۲٫ کلمه کلیدی کانونی
۳٫ عنوان مطلب
۴٫ متای توضیحات متن
۵٫ نامک یا همان URL
۶٫ رعایت تگ های عنوان (H1، H2، H3، H4،)
۷٫ لینک های خروجی
۸٫ لینک های داخلی
۹٫ کلمات مرتبط LSI
۱۰٫ انتخاب تصاویر
البته چند معیار دیگر نیز برای گوگل حائز اهمیت است:
• کیفیت بالا
• رعایت اصول سئو SEO
• طولانی بودن متن
• جامع بودن متن
• کپی نبودن مطلب
• جذاب بودن محتوا

نحوه سئو کردن متن – چگونه یک متن را سئو کنیم ؟

همانطور که گفتیم برای بهینه کردن محتوا باید معیارهایی را در نظر بگیرید. در ادامه به ۱۰ مورد از مهمترین اصول سئو در نویسندگی اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوایند: برای مطالعه مطالب در مورد سئو روی لینک آبی کلیک کنید.

۱٫ طول مطلب نگارش شده

طبق اصول سئو مطالب نوشته شده باید بیش از ۳۰۰ کلمه باشند.
در غیر این صورت خیلی دیر در گوگل ایندکس خواهند شد.
گوگل به محتواهایی که بیش از هزار کلمه دارند امتیاز ویژه‌ای قائل است.
دلیل آن هم این است که مطالب طولانی بسیار جامع‌تر بوده و امکان لینک‌ سازی در آنها بیشتر است.
همچنین تاکید می‌شود اقدام به تولید محتوای همیشه سبز کنید. محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می‌شود که تا سالیان زیاد از اعتبار ساقط نگردد.

۲٫ کلمه کلیدی کانونی

برای بهینه سازی محتوا باید یک کلمه کلیدی کانونی در نظر بگیریم.

بیشتر بخواند: مشاهده نمونه متن سئو که روی کلمه کلیدی قوانین سئو متن بهنیه شده است.
کلمه کلیدی به موتورهای جستجو می‌فهماند که موضوع اصلی متن چیست.
کلمات کلیدی در واقع بیشترین سرچ را نزد کاربران داشته و پیدا کردن آنها بسیار ساده است. ابزارهای مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارند که بهترین آنها عبارتند از:
• ابزار کنسول جستجوی گوگل
• Google Correlate
• ابزار Google Trends
• ابزار Keywords Everywhere
• ابزار Google Ads Keyword Planner
• ابزار Rank Tracker
• ابزار Keyword Tool Dominator
• سایت AnswerThePublic
کلمه کلیدی نباید بیش از ۶ کلمه باشد. در غیر این صورت موتورهای جستجو خیلی سخت آنها را تشخیص خواهند داد.
البته برخی از سئوکاران معتقدند که کلمات کلیدی طولانی تاثیر بیشتری بر روی سئو متن دارند.
ما نیز این ادعا را رد نمی‌کنیم، اما طبق الگوریتم افزونه یوست ۶ کلمه برای کلمه کلیدی کافیست.

۳٫ عنوان مطلب – نحوه سئو کردن متن

عنوان مطلب باید جذاب و در عین حال بهینه باشد.
موتورهای جستجو برای یافتن مطالب ابتدا به عنوان سئو و سپس به سایر فاکتورها نگاه می‌کنند.
در صورتی که عنوان شما فاقد کلمه کلیدی کانونی باشد، خزنده‌های گوگل ممکن است مطلب شما را به اشتباه نشان دهند.
حتما کلمه کلیدی کانونی را در ابتدای عنوان به کار ببرید.
طبق بررسی‌های انجام شده، طول عنوان نباید کمتر از ۴۵ کاراکتر باشد.

۴٫ متای توضیحات متن – یکی از مهمترین اصول سئو در تولید محتوا

متای توضیحات چکیده‌ای از مطلب است که به صورت پنهان در اختیار موتورهای جستجوی گوگل قرار می‌گیرد.
اگر مطلبی را سرچ کنید، خواهید دید که قسمتی کوتاه از مقاله در زیر لینک قرار دارد.
این قسمت همان متای توضیحات متن است که کمک زیادی به پیدا شدن مطلب شما در گوگل می‌کند.
طول متای توضیحات باید بین ۲۵ الی ۳۰ کلمه باشد. همچنین کلمه کلیدی کانونی نیز باید در آن به کار برده شود.

بیشتر بخوانید: اصول تولید محتوا

۵٫ نامک یا همان URL

یکی دیگر از فاکتورها در نحوه سئو کردن متن استفاده صحیح از نامک است.
برای بهینه سازی متن باید از نامک‌های کوتاه استفاده کرد.
نامک‌ها باید با خط فاصله از هم جدا شوند و کمتر از ۴ کلمه باشند.
آدرس‌های طولانی موجب اختلال در عملکرد موتورهای جستجو شده و ممکن است خیلی دیر مطالب شما را پیدا کنند.
در استفاده از نامک انگلیسی و نامک فارسی نزی بین سئوکاران اختلاف نظر وجود دارد.
به گونه‌ای که برخی معتقد به استفاده از نامک لاتین و برخی نیز به استفاده از نامک فارسی اعتقاد دارند.
اما با توجه به افزونه یوست که تاکید به ساتفاده از بخشی از کلمه کلیدی کانونی در نامک دارد، پی می‌بریم که هیچ فرقی در استفاده از نامک لاتین و فارسی نیست.

۶٫ رعایت تگ های عنوان (H1، H2، H3، H4،)

بهینه کردن متن با رعایت تگ‌های عنوان موجب می‌شود تا تاثیر مثبتی روی SEO سایت ایجاد شود.
توصیه می‌شود تنها ۱ بار از تگ H1 و آن هم برای عنوان اصل استفاده کنید.
البته اگر از افزونه یوست استفاده می‌کنید نیازی به تگ H1 نیست. زیرا در قسمت عنوان اصلی، خود افزونه یوست از تگ H1 به صورت پیشفرض استفاده کرده است.
در نحوه سئو کردن متن تنها زمانی می‌توان از تگ‌ها استفاده کرد که تگ‌های قبلی آن مورد استفاده قرار گرفته باشند.
یعنی زمانی از تگ H3 باید استفاده کرد که قبلا از تگ H2 در متن استفاده شده باشد.
در غیر این صورت محتوای سایت هرگز از اصول سئو متن پیروی نکرده است.

۷٫ لینک های خروجی – از روش های بهینه کردن محتوا

یکی دیگر از روش‌های بهینه سازی متن بکارگیری لینک خروجی است.
سعی کنید ۴ الی ۵ کلمه خود را به سایت‌های دیگر لینک کنید.
این کار باعث می‌شود تا مورد تحسین گوگل قرار بگیرید.
گوگل تلاش می‌کند تا سایت‌ها با لینک دادن به یکدیگیر، مدت زمان حضور کاربران در فضای وب را افزایش دهند.
امری که موجب می‌شود تا گوگل به راحتی بتواند تمامی اطلاعات و اقدامات کاربران را ثبت کند.

۸٫ لینک های داخلی – نحوه سئو کردن متن

لینک سازی داخلی موجب می‌شود تا کاربران از صفحات دیگر سایت نیز دیدن کنند.
در صورتی می‌توان چراغ سبز افزونه یوست را دریافت کرد که اقدام به لینک سازی داخلی در محتوا کنیم.
خانه‌ای را فرض کنید که دارای اتاق‌های مختلفی بوده و تنها صاحبخانه از وجود آنها باخبر است.
حال اگر مهمانی به آن خانه سر بزند، چگونه می‌تواند از وجود چنین اتاق‌های باخبر شود؟
جواب روشن است! خیلی راحت با ایجاد راهرو و نصب علائم روی دیوار می‌توان آنها را از اتاق‌ها مطلع کرد.
در واقع شما نیز با لینک سازی داخلی سایت، مانند یک نقشه راهنما عمل کرده‌اید.

۹٫ کلمات مرتبط LSI

استفاده از کلمات ال اس آی در مطلب موجب می‌شود تا موتورهای جستجو از موضوع متن باخبر شوند.
فرض کنید قصد نوشتن مطلبی درباره شیر دارید. منظور شما از شیر کدام است؟
• شیر پاستوریزه
• شیر جنگل
• شیر آب
اگر منظور شما شیر پاستوریزه است باید با استفاده از کلماتی خاص ، موضوع اصلی خود را به خزنده های گوگل بفهمانید.
این کلمات شامل چربی، استلریزه، پروتئین، لاکتوز، قند، گاو و غیره می‌شود.
در واقع با استفاده از این کلمات به گوگل می‌فهمانید که منظور شما “شیر پاستوریزه” است.

۱۰٫ انتخاب تصاویر – بهینه کردن محتوا

با درج تصویر در متن این سیگنال را به خزنده‌ها ارسال می‌کند که متن شما بسیار باکیفیت است.
تجربه نشان داده است که تنها مطالبی در صفحات اول گوگل نمایان می‌شوند که حاوی عکس هستند.
طبق قوانین سئو کردن متن استفاده از تصاویر می‌تواند به جذابیت متن اضافه کند.
گوگل بارها تاکید کرده که به فکر بهینه سازی مطالب نباشید و تنها کیفیت و جامع بودن را ملاک کار خود قرار دهید.
خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند که راز خزنده‌های گوگل چیست!
اما هر چه که هست همه را گیج و مبهوت کرده!

سخن پایانی

اکنون متوجه شدید که محتوای سئو شده چیست و چه قدر می‌تواند روی رتبه سایت و اعتبار شما نزد گوگل بیافزاید. برای درک بهتر موضوع و یادگیری نکات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم سایر مقاله های سئو را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

امیدواریم که این مطلب از محتوانایس برای شما مفید بوده باشد. برای سفارش تولید محتوا می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و در یک چشم به هم زدن سایت خود را در صدر نتایج گوگل ببینید. نویسندگان مجموعه ما با رعایت اصول سئو متن همواره تلاش می‌کنند تا یک محتوای همه چی تمام به مشتری ارائه بدهند.

3.7 3 votes
امتیاز دهی
اشتراک در سایت
اطلاع از
guest
6 نظرها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین نظر
Inline Feedbacks
دیدن همه نظرات
نورالدین
نورالدین
7 months قبل

واقعا سئو کردن متن روی بالا اومدن سایت تاثیر داره؟ اخه من شنیدم که گوگل جدیدا خیلی از الگریتم هاشو تغییر داده و تمرکزش روی کیفیت محتوا است

امیرحسین
امیرحسین
7 months قبل

واقعا مطلب جامعی بود و تمام اصول سئو در آن ذکر شده بود

محمد
محمد
7 months قبل

ببخشید سرعت سایت مهم نیست برا سئو؟

توانا
توانا
6 months قبل

تبریک میگم به شما و کادر توانمندتون، بابت گذاشتن این مطالب بسیار سلیس و روان.