فهرست مطالب
چگونه بنر اینستاگرام بسازیم ؟
همانطور که میدانید اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی موجود میان مردم است. این پلتفرم در ایران نیز بسیار محبوب است و کاربرانی زیادی از آن استفاده میکنند. ویژگیهای بینظیر و امکانات متعدد اینستاگرام موجب شده است تا کاربران زیادی از اقصی نقاط جهان، این برنامه را دنبال کنند. از این رو بسیاری از افراد و بیزینسها، این بستر را برای تبلیغات خود انتخاب میکنند تا بیشتر دیده شوند. چرا که این پلتفرم یکی از ابزارهای مؤثر و کارآمد برای بازاریابی است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه بنر تبلیغاتی برای اینستا بسازیم و بدین وسیله به رشد کسب و کار خود کمک کنیم.
آموزش ساخت بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام
پروسه آموزش ساختن بنر برای اینستاگرام کار سخت و دشواری نیست و به هزینه چندانی نیاز ندارد. تنها کافی است مقداری زمان و حوصله و انرژی را با چاشنی خلاقیت ترکیب کرده و اثری شگفتانگیز و جذاب، خلق کنید. پوسترهای تبلیغاتی در اینستاگرام را میتوان هم از طریق استوری و هم از طریق پست منتشر کرد. پس قبل از هرگونه اقدامی برای طراحی، باید هدف خود را مشخص کنید که میخواهید تبلیغات را در استوری در معرض دید کاربران قرار دهید یا پست و یا هر دوی آنها.
به طور حتم تاکنون پست های تبلیغاتی بیشماری را در اینستاگرام دیدهاید. این پست ها در واقع همان بنرهای تبلیغاتی برای درج در اینستاگرام هستند که از دو بخش عکس و کپشن تشکیل شدهاند. به یاد داشته باشید که اگر پوستر اینستاگرام شما با محصولات و خدماتتان در تناسب بوده و از گرافیکی خلاقانه برخوردار باشد، نقش به سزایی در نمایش تبلیغ شما خواهد داشت. مهمترین ویژگیهایی که در پروسه آموزش ساخت این بنرها باید به آن توجه کنید، عبارتند از :
- طراحی کاور اینستاگرام هدفمند : مشخص کردن جامعه هدف شامل ویژگیهایی نظیر جنسیت، رده سنی، محل سکونت، علایق و …، چرا که در غیر این صورت بازخورد مناسب را دریافت نخواهید کرد.
- ساخت پوستر قابل تعامل : منحصر به فرد و گیرا بودن بنر، به گونهای که همه مخاطبان با هر مدل سلیقهای را به خود جذب کند. زیرا ممکن است افرادی وجود داشته باشند که به محصول شما نیاز نداشته باشند اما با دیدن تبلیغ شما، ترغیب شوند که به پیجتان سری بزنند و با سایر محصولاتتان آشنا شوند.
آموزش ساخت بنر اینستاگرام با گوشی
اینکه از کجا شروع کنید، یکی از کلیدیترین سوالات در یادگیری ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرامی با گوشی است. اولین قدم برای انجام این کار، آن است که یک طرح کلی در ذهن خود داشته باشید. سپس متناسب با آنچه که در ذهن خود دارید، بهترین سایت و یا اپلیکیشن را برای ساخت بنر اینستاگرامی با گوشی انتخاب کنید. از جمله اپلیکیشنهای مهم و کاربردی در طراحی بنر اینستاگرام میتوان به موارد زیر اشاره کرد که شامل :
Poster Maker and Flyer Template
این برنامه نیز دارای قالبهای آماده است که میتوان به راحتی آنها را شخصیسازی کرد و افکتهای متعددی را به آن افزود. یا اینکه بنر خود را از ابتدا طراحی کرد. از مهمترین ویژگیهای این برنامه، ساخت پوستر اینستاگرام بدون نیاز به دانش اولیه و با هر سطح دانشی است.
Digital Flyer & Poster Maker
یکی دیگر از برنامههای حرفهای برای ساخت بنر توسط گوشی است. اما فاقد ویژگی طراحی از ابتدا میباشد. اگر به دنبال الگوهایی خلاقانه برای ساخت بنر میگردید و تبلیغات شما را آزرده نمیکند، حتماً این برنامه را امتحان کنید. با یادگیری طراحی پست های اینستاگرام میتوانید فروش خود را چند برابر کنید.
Picsart Photo & Video Editor
یکی از محبوبترین برنامههای طراحی در اندروید است که کاربران آیاواس نیز آن را دنبال میکنند. این برنامه امکانات بسیار زیادی را به مدرس حین آموزش ساخت بنر تبلغاتی برای اینستاگرام در اختیار مخاطب میگذارد. به طوری که میتوانید به راحتی از آنها بهره ببرید و یک بنر زیبا و جذاب خلق کنید.
نکات کاربردی در آموزش ساخت بنر در اینستاگرام
برای یادگیری ساخت بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام توسط گوشی، باید به چند نکته کاربردی دقت کنید که عبارتند از :
- استفاده از لوگو در طراحی و ساخت بنر بسیار حائز اهمیت است. دقت کنید که موقعیت و ابعاد لوگو به گونهای باشد که مانع قرارگیری دیگر اجزای ضروری نشود.
- به طور خلاصه پیام و هدف خود را بیان کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که پیام شما علاوه بر کوتاه بودن، قابل فهم بوده و به قدری جذاب باشد که توجه مخاطب را جلب کند.
- از مخاطب خود بخواهید که عملی را انجام دهد (Call To Action) و مرحلهای را طی کند. به عنوان نمونه میتوانید آدرس سایت خود را بگذارید و بخواهید تا کلیک کند.
- به یاد داشته باشید که سادگی همواره محبوبیت دارد. اگرچه باید در فضایی بسیار کوچک مطالب مهمی را بگنجانید، اما به یاد داشته باشید که هر چه طرح شما سادهتر باشد، مخاطب پسندتر خواهد بود. چرا که استفاده از چندین رنگ یا تصاویر شلوغ میتواند به جای جاذبه، برای مخاطب دافعه داشته باشد. پس در انتخاب تصاویر، فونت، سایز و … در حین درست کردن بنر، دقت داشته باشید.
به یاد داشته باشید که عواملی چون انتخاب فونت خوانا، شخصیت بخشیدن به بنر، در نظر گرفتن تأثیرگذاری رنگها در جلب مخاطب، تناسب موجود میان بنر و برند و انتخاب عنوان مناسب، میتواند بنر شما را در میان بنر رقبا، متمایز کند و موجب محبوبیتتان شود.
سخن پایانی
در این مطلب با نحوه ساخت بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام و چگونگی یادگیری آن آشنا شدیم و به این سوال که «چگونه بنر اینستاگرام بسازیم؟»، پاسخ دادیم. در آموزش ساخت بنر اینستاگرام اینکه از کجا شروع کنیم بسیار حائز اهمیت است. چرا که با ساخت یک بنر حرفهای میتوان نظر مخاطبان بیشتری را جلب کرد. مرحله اول در ساخت بنرهای اینستاگرامی، گردآوری اطلاعاتی از پروژه همچون پیام اصلی و لوگوی برند است. سپس یک طرح کلی را در ذهن تجسم کرده و المانهای مربوط به هر بخش را آماده کنید. حال میتوانید بسته به نیازهای خود برای طراحی بنر برنامه مناسب را انتخاب کرده و کار خود را شروع کنید.