
ساخت لوگو شرکت
یک کسب و کار را به مخاطب بیان میگند.
نمونه کارها
تعرفه ها
ثبت سفارش
اگر شما نیز به دنبال طراحی لوگو حرفه ای با بهترین قیمت هستید، شما را دعوت میکنیم این مطلب را تا انتهای مطالعه کنید.
در این مطلب شاخصههای اصلی طراحی لوگو برند و کسب و کارهای تجاری بیان شده است.
طراحی لوگو
لوگو به عنوان یک نماد و آرم بیانگر یک هویت خاص است. اغلب کسب و کارهای بزرگ و کوچک متناسب با حوزه تخصصی خود یک نماد برای خود تعریف میکنند.
در طراحی لوگو بسیاری از کانسپت ها و المان ها باید مفهومی باشند. به طور مثال، لوگوی توییتر نماد یک پرنده در حال آواز است.
این پرنده در واقع برگرفته از نام غول رسانهای یعنی توییت (به معنای نطق کردن و آواز سر دادن) طراحی شده است.
سایر لوگوهای حرفه ای نیز به همین شکل طراحی شدهاند.
طراحی لوگوی برند شخصی چیست
لوگو در دانشنامههای مختلف به عنوان یک نشانه گرافیکی تعریف شده است. این نشانه میتواند به صورت آرم شرکت ، سمبل، علامت، نوشتار و یا تلفیقی از آنها طراحی شود.
طراحی لوگو با ابزارهای مختلفی نظیر فوتوشاپ انجام شده و معمولا توسط شرکت های تجاری، صنعتی و تولیدی استفاده میشود. لوگو در واقع هویت و نشان یک شرکت و مجموعه خاص است.
اگر نگاهی به تیمهای ورزشی، برندهای لباس و غیره بیاندازید، خواهید دید که هر کدام از آنها دارای یک سمبل منحصربهفرد هستند. برخی از این سمبلها به قدری معروفند که حتی کودکان ۷ ساله آنها را در اوقات فراغت خود نقاشی میکشند.
سفارش طراحی لوگو حرفه ای برای برند شرکت
معمولا صفر تا صد این کار توسط طراحان و ایدهپردازان حرفهای انجام میشود. اما، بهتر است شما نیز به عنوان مالک کسب و کار خود ایدههایی را برای طراحی آرم شرکت در ذهن خود خلق کنید.
برای اطلاع از آخرین تعرفههای طراحی آرم و لوگو و بنر گیف بر روی لینک کلیک کنید.
شاخصه های طراحی لوگو سازمانی
همانطور که گفتیم برای طراحی یک لوگوی حرفه ای باید شاخصه های مختلفی را مد نظر قرار دهید. با این حال، بسیاری از طراحان لوگو به این شاخصه ها دقت نمیکنند.
برای آشنایی با این شاخصهها ادامه مطلب را از دست ندهید.
تعریف هویت برند شخصی خود
خود را در ۳ کلمه تعریف کنید
لوگوی شما نشانه شخصیت و هویت برندتان است. پس ابتدا تعریفی خاص از برند خود در ذهن داشته باشید. مثلا لوگوها در حوزه کسب و کار کودک و نوجوان متناسب با سن و خصوصیات رفتاری آنها طراحی میشوند.
یا اگر یک تولیدی لباس زنانه دارید، باید یک لوگو منحصربهفرد متناسب با روحیات زنانه برای محصولات خود طراحی کنید.
برای اینکه بهتر بتوانید برند خود را تعریف کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:
- دلیل راه اندازی کسب و کار من چه چیزی است؟
- در چه زمینهای از بقیه بهتر هستم؟
- چه چیزی شرکت من را نسبت به سایرین متمایز کرده است؟
- برگ برنده من نسبت به رقبا چیست؟
- باورها و ارزشهایی که به آن پایبندم شامل چه چیزهایی هستند؟
ایده پردازی برای طراحی لوگو منحصر به فرد
طراحی لوگو فوق العاده خلاقانه شخصی.
شاید گام دوم سخت ترین گام در طراحی یک لوگوی منحصر به فرد باشد. بسیاری از هنرمندان برجسته معتقدند که باید اقدام به طوفان مغزی (Brainstorming) کرد.
در طوفان مغزی باید تمامی ایدههای خود (حتی آنهایی که بد هستند) را روی کاغذ آورد. زیرا یک ایده بد جرقهای در ذهن شما ایجاد و شما را به سمت یک راهکار هوشمندانه هدایت میکند. همیشه خود را با افکار عمومی همسو کنید و یا از اتفاقات روزمره، که کمتر کسی به آن توجه می کند، الهام بگیرید.
به طور مثال، حالت روحی خیلی از ماها هیچ شباهتی به اموجیهایی که در آن لحظه ارسال میکنیم، ندارد. یک بلاگر حرفهای و خلاق میتواند از همین نکته یک کلیپ خندهدار در اینستاگرام یا تیکتاک بسازد. چنین کلیپهایی هستند که مثل یک بمب در فضای مجازی ترند شده و دست به دست میشوند.
این تنها یک مثال بود تا با فرایند طوفان مغزی آشنا شوید. برای ایدهپردازی در طراحی لوگو خود میتوانید از ترفندهای زیر کمک بگیرید:
- تشکیل اتاق فکر با نزدیکان خود
- درست کردن یک مود برد: تخته طراحی که امکان قرار دادن ترکیبات رنگی و لوگوهای مختلف در آن وجود دارد.
- آنالیز کردن آرم شرکت و لوگوی رقبا
- تلفیق چندین لوگو با هم
انتخاب سبک لوگو
آشنایی با انواع لوگو.
در گام بعدی باید سبکی مناسب برای طرح خود در نظر بگیرید. برای مشاهده تصاویر لوگوی هر سبک بر روی لینکهای آبی کلیک کنید.
سبکهای مختلفی وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از:
- سبک کلاسیک: سبکی که در یک بازه زمانی خاص مد شده و خیلی زود هم از مد میافتند.
البته، سبکهای کلاسیک همیشه ماندگار باقی میمانند. دلیل آن هم سادگی و نوستالوژیک بودن آنهاست.
- طراحی لوگو به سبک سنتی: این سبک تداعی خاطرات گذشته و نوستالوژیک است.
تفاوت سبک سنتی با سبک کلاسیک تنها در میزان احساسات و خاطرهانگیز بودن آنهاست. به گونهای که سبک سنتی نسبت به کلاسیک از احساسات خاطرهانگیز بیشتری برخوردار است.
- سبک فکاهی: این سبک مختص به کودک و نوجوان است.
در سبک فکاهی از رنگهای شاد و متنوع زیادی استفاده شده و دارای علائم و تصاویر مختلفی است. به طوری که حسی صمیمی و دوستانه را در قالب چند مسکات (شخصیت ساده کارتونی) به مردم منتقل میکند.
- طراحی لوگو به سبک مدرن و مینیمالیست: این سبک تاکید بر زمان حال داشته و متناسب با جزئیات روز طراحی میشود.
در سبک مدرن تمرکز بر روی استفاده از فضای سفید با کمترین جزئیات به همراه خطوط ساده است.
- سبک دستساز: سبک دستساز جلوهای زیبا از هنر یک طراح حرفهای است؛ به طوری که به مخاطبان این چنین القا میکند که محصولات برند ساخته دست یک هنرمند مجرب است. چنین لوگویی به تبع از ارزش ذاتی بیشتری برخوردار است
انتخاب رنگ لوگو و نماد شرکت
استفاده از رنگ های گرم.
گام بعدی در طراحی لوگو انتخاب رنگ متناسب با حوزه کسب و کارتان است. رنگها از نظر روانشناسی دارای معانی مختلفی هستند. رایجترین رنگهایی که طراحان از آن برای طراحی یک آرم شرکت و لوگوی زیبا استفاده میکنند عبارتند از:
- آبی: رنگ آبی آرامش خاصی به مخاطب القا کرده و نشانه اعتماد است.
- سبز: رنگ سبز جزو جدایی ناپذیر طرحهاست و عدم وجود آن جذابیت کار را از بین میبرد.
- قرمز: قرمز بیانگر شادی و شعف است. اگر به دنبال یک طرح پرهیجان و جوانپسند هستید، قرمز را فراموش نکنید.
- نارنجی: نارنجی بیانگر قدرت، جوش و خروش و شادمانی است.
- ارغوانی: از این رنگ برای رمزآلود کردن طرح استفاده میشود. طراحی لوگو و آرم شرکت با رنگ ارغوانی جلوهای دخترانه به کار میدهد.
- سفید: سفید به عنوان یک رنگ خنثی در کنار سایر رنگها ایفای نقش میکند. از این رنگ برای لوگوهای مینیمال و مدرن استفاده میشود.
- مشکی: مشکی خاصترین رنگ برای شیک جلوه دادن لوگو است.
- خاکستری: استفاده از رنگ خاکستری به شما کمک میکند تا یک طرح بالغ، کلاسیک و جدی خلق کنید. هر چه میزان تیرگی خاکستری بیشتر باشد، طرح شما رمزآلودتر جلوه میدهد.
انتخاب نوع لوگو
طراحی لوگو به سبک محتوانایس.
پنجمین گام برای طراحی لوگو انتخاب نوع آن است. به طور کلی ۷ نوع لوگو وجود دارد که هر کدام برای سلیقههای خاص به کار میروند.
- لوگوی تصویری: این لوگوها همان تصاویر کوچکی هستند که هویت یک برند را نشان میدهند. لوگوی تیمهای ورزشی اغلب در این طیف قرار دارند.
- مونوگرام یا حرف نماد: این لوگو شامل یک یا چند حرف از نام یک برند میشود. به عنوان مثال لوگوی شبکه خبری CNN یک لوگوی مونوگرامی است.
- لوگوی متنی یا لوگوتایپ: این نوع از طراحی لوگو تمامی حروف یک برند را در برمیگیرد. زمانی لوگوی متنی جذاب به نظر خواهد رسید که طراحی و سبک کاربرد حروف کاملا متمایز باشد.
- لوگوی انتزاعی: این نوع از لوگو ترکیبی از اشکال هندسی را در خود جای میدهد. این لوگوها در عین سادگی همیشه در ذهن مخاطبان باقی میمانند. لوگوی شرکتهای نایکی و پپسی از جمله لوگوهای معروف انتزاعی هستند.
- لوگوی ترکیبی: این نوع از لوگو تلفیقی از لوگوی متنی یا یک یا چند علامت مختلف است. متن مورد نظر معمولا در کنار یا درون بخش گرافیکی قرار میگیرد.
- لوگوی مسکات: لوگوی مسکات شامل اموجی یا شخصیتهای کارتونی بامزه است. این سبک تصویری دوستانه و صمیمی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد میکند. برند KFC و UNIVER به سبک مسکات ایجاد شدهاند.
- لوگوی امبلم (Emblem): امبلم ترکیبی از نمادهای متنی با تصاویر است. به طوری که امکان تفکیک آنها از هم وجود ندارد. لوگوی فورد (Ford) از نمونه لوگو امبلم است.
انتخاب سبک نوشتاری پیش از سفارش طراحی لوگو
انتخاب فونت های دلخواه.
استفاده از فونتهای نوشتاری مناسب در جلب توجه مخاطب بسیار تاثیرگذار است.
- فونت های نمایشی (Display): این فونتها شامل طرحهای تزئینی با سبکی خاص میشوند.
- فونت های سانس (Sans): فونتهای سانس هیچ کشیدگی خاصی در انتهای نقوش خود نداشته و استفاده از این آنها در سبکهای مینیمال رایج است.
- فونتهای دستنویس (Script): این فونتها بیشتر در سبک دستساز به کار میروند. در گام سوم درباره سبک دستساز نکاتی را ارائه کردیم. هدف از استفاده فونتهای دستنویس خاص جلوه دادن طرح است.
- فونت های سریف (Serif): این فونتها در قسمت انتهایی نقوش خود دارای کشیدگی خاصی هستند. استفاده از این فونتها در طراحی لوگو حسی کلاسیک و سنتی به مخاطب القا میکند.
ثبت سفارش لوگو
طرح خود را عملیاتی کنید.
اکنون که تمامی مراحل فوق را یک به یک طی کردید، نوبت به عملیاتی کردن ایده و طرح خود میرسد. ذهنیت کلیشهای خود را کنار بگذارید. اگر صاحب یک کلینیک دامپزشکی هستید، لزوما نباید از تصاویر حیوانات استفاده کنید.
خیلی ساده به قضیه نگاه کنید. از دوستان خود مشورت بگیرید. اما، هرگز پروژه خود را به طراحان آماتور نسپارید. لوگوی شما باید طوری طراحی شود که مخاطب در یک چشم بههمزدن حوزه فعالیت شما را حدس بزند:
- هرگز از طرحهای شلوغ و پیچیده برای آرم شرکت خود استفاده نکنید.
- به سن و خصوصیات اخلاقی مخاطب خود نیز توجه کنید.
به خاطر داشته باشید که لوگو به کسب و کار شما معنی میبخشد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک توانسته اند با طراحی لوگوهای زیبا سر زبانها بیافتند.
اگر نگاهی به کسب و کارهایی که فاقد لوگوی مناسب هستند کنید، خواهید دید که در چشم مخاطبان حرفهای جلوه نمیکنند.
پس با طراحی یک لوگوی ایدهآل و منحصربهفرد خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید. محتوانایس آماده است تا با ایدههای نایس و یونیک خود شما را در کسب و کارتان موفق کند.
هزینه, قیمت و تعرفه ثبت سفارش طراحی لوگو در محتوانایس
تعرفه و قیمت سفارش طراحی لوگو محتوانایس بستگی به عوامل مختلفی دارد و پیش از شروع طراحی محاسبه میشود. این عوامل عبارتنداند از:
- سختی کار
- تعداد و سبک لوگو درخواستی
- ابعاد و سایز لوگو مورد نظر
- ساده بودن یا حرفه ای بودن طرح نماد
- میزان رنگ به کار رفته شده در طرح
- مدت زمان مورد نیاز برای انجام کار
برای سفارش طراحی لوگو شرکت و لوگ تجاری میتوانید با شماره تلفن ۰۹۰۳۸۱۱۴۵۰۱ تماس بگیرید یا از طریق صفحه تماس با ما به وسیله یکی از روشهای اعلام شده، با ما تماس گرفته و سفارش خود را به ثبت برسانید. همچنین پیش از ثبت سفارش لوگو میتوانید با تماس با شماره مذکور به صورت مستقیم با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.
ساعات پاسخگویی کاری:
تمام روزهای هفته از ساعت ۱۰ الی ۲۱ در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.
شرایط پرداخت:
پرداخت هزینه خدمات به صورت آنلاین و در زمان سفارش می باشد.
روند انجام پروژه:
- ارسال اطلاعات مورد نیاز پروژه از سوی مشتری
- پرداخت هزینه طراحی
- طراحی لوگو
- تحویل فایل های لایه باز به مشتری
زمان بندی تحویل پروژه
زمان تحویل پروژه طراحی آرم براساس خصوصیات و نوع برند شرکت بین ۶ الی ۹ روز کاری میباشد. البته گفتنی است, در صورت داشتن عجله میتوانید این زمانبندی را با پرداخت حداکثر ۳۰ درصد مبلغ بیشتر کوتاهتر نمایید.
نوع فایلهای ارسالی
فرمت فایلهای ارسالی طراحی شخصیت تبلیغاتی یکی از فرمتهای Ai و یا PSD است.
سخن پایانی
در این مطلب از سایت طراحی بنر اینستاگرام محتوانایس در خصوص نکات مهم هنگام طراحی و ساخت لوگو صحبت کردیم. در صورتی که در کنار ثبت سفارش لوگو قصد طراحی کاور پست را نیز دارید با ما در ارتباط باشید.
سلام و وقت بخیر. خییلی ممنون باب راهنماییتون. مطالبتون واقاا اموزنده بود… از همه مهمتر ممنون بابت وقتی که برامون گذاشتین💔💔💔💔💔
سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوب و آموزندتون
ارادت
یه لوگوی ترکیبی سفارش دادم و با بهترین کیفیت طراحی شد
مرسی از طراحی لوگو خوبتون امیدوارم همکاری طولانی مدتی با هم داشته باشیم
لوگوی بینظیری برام طراحی شد
بهترین لوگویی بود که با قیمت پایین میشد طراحی کرد واقعا ممنون
برای فروشگاه اینترنتی خرازی یه لوگو حرفه ای تحویلمون دادن واقعا ممنون از تیم محتوانایس
طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی به نحوه احسنت انجام شد
یه طراحی لوگو فوقالعاده
مرسی از طراحی لوگو سایت زیباتون، خیلی دقیق لوگو تحصیلات تکمیلی به روز و بازطراحی شد
نمونه کار هاتون برای طراحی لوگو اینستاگرام واقعا خیلی حرفه ای و خوبن …
نظر لطفتونه
سلام . مرسی از طراحی لوگو حرفه ای که انجام دادین . عالی بود , بی نظیر
خواهش میکنم انجام وظیفه بود
لطفا هزینه طراحی لوگو رو بگید، ممنون
هزینه طراحی لوگو بستگی به حوزه کسب و کار و ایده های مطرح شده از سمت شما داره. به طور معمول قیمت طراحی لوگو حرفه ای بین بازه ۱ میلیون الی ۳ میلیون می باشد.
مطلب بسیار کاملی بود لطفا راجب ست اداری هم نکاتی بنویسید
ممنون از نظر شما چشم
مرسی بابت لوگویی که برامون طراحی کردید بسیار باکیفیت بود
خواهش میکنم انجام وظیفه بود
برای طراحی لوگو چقدر زمان نیازه؟
برای طراحی لوگو ابتدا نام شرکت و ایده های مد نظرتون رو به کارشناسامون اعلام میکنید بعد آنها پس از ۳ الی ۴ روز کاری طرح اولیه رو به شما ارسال میکنن، در صورت تایید توسط شما این طرح طی ۷ روز کاری تکمیل نهایی میگردد
متشکرم
چقدر مطلب زیبایی بود
مرسی
مطلب مفیدی بود
ممنون
سلام من از خدمات تولید محتواتون استفاده کردم و کلی هم راضی بودم گفتم اینجا هم بگم همه ببینن😊
سلام خدمت شما مرسی بابت کامنت انرژی بخشتون. خوشحالیم که تونستیم رضایت شما را کسب کنیم
مطلب مفیدی بود فقط کم بود
مرسی بابت دیدگاهتون، سعی میشه در مطالب بعدی بیشتر محتوای مفید ارائه بشه
سلام.خسته نباشین. مطلبی که نوشتین هیچ ویژگی خاصی نسبت به دیگر سایتها نداره…معمولی،بدون نوآوری،
سلام سلامت باشین، مرسی که با دقت سایت رو بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید. حتما از نقد سازندتون جهت پیشرفت سایت استفاده میکنیم
سلام
کاراتون فوق العاده است
وتعرفه هاتون هم که بی نظیره ،
واقعا خسته نباشید
مرسی از این که با گفته های زیباتون به ما و مجموعمون انرژی میدید
قیمتاتون واقعیه؟ یا الکی برا جذب مشتریه؟
کاملا واقعیه و تا ۳۰ الی ۴۰ درصد پایینتر از نرخ معموله. همچنین کیفیت کار هم بسیار بالاست
شما ست اداری هم انجام میدین؟
سلام بله انجام میشه
درود بر شما، مقالات در سطح خوبی هستند اما اگر مقالات تخصصی تری در سایتتان قرار دهید بسیار کارآمدتر است.
با سلام خدمت شما، بله چشم حتما در مطالب بعدی این نکته رو حتما اعمال میکنیم
سلام.ممنون از شما.
تعرفه هاتون واقعا مناسب تر از سایر سایتای مشابهن، کیفیت کار هم یک سر و گردن بالاتر از بقیه👌
سلام مرسی نظر لطفتونه. این تنها کاری بود که در این اوضاع اقتصادی ازمون بر میومد.
سلام من از خدماتتون اسفاده کردم و خیلی راضی بودم هم ار تعرفه ها هم بابت روال سریع انجام کار
نظر لطف شماست. خوشحالیم که تونستیم مفید واقع بشیم
نمونه کارهای طراحی لوگو و بنر رو از کجا میتونم ببینم؟
توی صفحه اصلی روی گزینه مشاهده نمونه کار کلیک کنید و تموم نمونه کارهای مارو تماشا کنید
قیمت لوگو صنعتی رو لطف میکنید بگید چقدره
قیمت ها ۲۵ درصد پایین تر از نرخ معمول هست. متاسفانه به دلیل نوسانات نمیتونیم قیمت دقیقی رو اعلام کنیم. بهتره با شماره ۰۹۰۳۸۱۱۴۵۰۱ تماس بگیرید تا کارشناسامون اخرین قیمت ها رو بهتون اعلام کنند
مطلب جالبی بود
تشکر
بهتر بود برای هر نوع و سبک از لوگو یه مطلب جداگانه بذارید
مرسی از نظری که دادید. چشم حتما. در اینده راجب تمام سبک های لوگو به صورت اختصاصی مطلب منتشر میکنیم
شما موشن گرافیک انجام نمیدید؟ اخه رفتم روی نمونه کار کلیک کردم چیزی نیاورد
بله انجام میدیم. به زودی نمونه کارهامون رو توی سایت قرار میدیم
تیزر تبلیغاتی هم طراحی میکنید؟
بله دوست عزیز با ۲۵ درصد تخفیف
مرسی از مطلبتون ولی کم بود میتونستید بیشتر توضیح بدید
مرسی از نظر خوبتون. مچکر که با نقدهاتون ایرادات سایت رو میگیرید. چشم حتما در مطالب بعدی بیشتر توضیح میدیم
ببخشید ست اداری هم شما طراحی میکنید؟
بله ما پکیج اداری شامل لوگو، تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک رو هم انجام میدیم
چه جالب نمیدونستم که انقدر لوگو ها با هم فرق داشتن
بله ما سبکای مختلفی از لوگو داریم که هر کدوم کاربرد مختص به خودشون رو دارن
سلام مرسی بابت اطلاعات مفیدتون اگر میشه هزینه طراحی لوگو رو بفرمایید
سلام دوست عزیر هزینه طراحی لوگو بستگی به سبک و نوع لوگوتون داره. برای اطلاع بیشتر میتونید با شماره ۰۹۰۳۸۱۱۴۵۰۱ تماس بگیرید
برای ثبت سفارش میتونید با شماره تلفن ۰۹۰۳۸۱۱۴۵۰۱ تماس بگیرید و یا اینکه ایده و کلیات طرحتون رو توی واتساپ به همین شماره پیامک کنید.
سلام طراحی بنر و لوگو رو تو چند روز تحویل میدین؟
سلام دوست عزیز مرسی که سایت مارو انتخاب کردید. بستگی به طرحتون داره. طراحی لوگو تا ۷ الی ۱۰ روز، طراحی بنر ۲۴ الی ۷۲ ساعت و طراحی تیز تبلیغاتی و طراحی موشن گرافیک هم ۲ الی ۵ روز کاری
ممنون چطوری میتونم سفارش بدم؟؟
مطالب واقعا آموزنده بود، تشکر از این سایت زیبا و خوبتون.
خواهش میکنم دوست عزیز، باعث افتخار ماست که تونستیم مفید واقع بشیم براتون
:((( mersi matalebeton kheyli mofidan ama kheyliii kaman
مرسی بابت نظرتون. چشم روز به روز مطالب رو بیشترمیکنیم و اطلاعات مفیدی در اختیارتون میذاریم.
سلام وقتتون بخیر،فایل لایه باز طراحی لوگو رو هم بهمون تحویل میدید؟
با سلام و وقت بخیر. بله قطعا. زمانی که طراحی شما تکمیل شد با پرداخت مبلغ نهایی، فایل باز طراحی از طریق ایمیل براتون ارسال میشه
سلام ، چگونه می شود سفارش طراحی لوگو داد ؟
سلام ممنون بابت ارسال دیدگاه. برای سفارش میتونید با شماره ۰۹۰۳۸۱۱۴۵۰۱ تماس بگیرید. کارشناسان ما ایده و حوزه کسب و کار شما را جویا میشوند و مطابق با آن و خواست مخاطبان شما یک طرح مناسب طراحی می کنند.
ممنون بابت راهنمایی که کردید
خواهش میکنم زنده باشید
آیا ترافیک سایت به نرخ پرش بستگی دارد؟
سلام؛ ممنون از این که سایت ما رو برای کسب اطلاعات انتخاب کردید. هم بله هم نه. طبق الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۱۸ سایت هایی با استقبال موتورهای جستجوی گوگل مواجه می شوند که نرخ پرش کمتری داشته باشند. اما این بدان معنا نیست که با نرخ پرش بالا امتیاز و ترافیک سایت شما به خطر بیفته. بهتره میزان نرخ پرش سایت خود را بین ۴۰ الی ۵۰ درصد نگه دارید تا در چشم موتورهای جستجوی گوگل بیاید.