لوگو و ست اداری

سفارش طراحی لوگو

سفارش طراحی لوگو

نمونه کارها

تعرفه‌ ها

ثبت سفارش

طراحی لوگو چیست؟​

لوگو هویت بصری یک برند است که معنای دقیق و اهداف یک کسب و کار را به مخاطب بیان می‌گند. اگر شما نیز به دنبال طراحی لوگو حرفه ای با بهترین قیمت هستید، شما را دعوت می‌کنیم این مطلب را تا انتهای مطالعه کنید.

در این مطلب شاخصه‌های اصلی طراحی لوگو برند و کسب و کارهای تجاری بیان شده است.

لوگو به عنوان یک نماد و آرم بیانگر یک هویت خاص است. اغلب کسب و کارهای بزرگ و کوچک متناسب با حوزه تخصصی خود یک نماد برای خود تعریف می‌کنند.

در طراحی لوگو بسیاری از کانسپت ها و المان ها باید مفهومی باشند. به طور مثال، لوگوی توییتر نماد یک پرنده در حال آواز است. 

این پرنده در واقع برگرفته از نام غول رسانه‌ای یعنی توییت (به معنای نطق کردن و آواز سر دادن) طراحی شده است.

سایر لوگوهای حرفه ای نیز به همین شکل طراحی شده‌اند.

اصول ساخت لوگو برند شخصی

لوگو در دانشنامه‌های مختلف به عنوان یک نشانه گرافیکی تعریف شده است. این نشانه  می‌تواند به صورت آرم شرکت ، سمبل، علامت، نوشتار و یا تلفیقی از آن‌ها طراحی ‌شود.

طراحی لوگو با ابزارهای مختلفی نظیر فوتوشاپ انجام شده و معمولا توسط شرکت های تجاری، صنعتی و تولیدی استفاده می‌شود. لوگو در واقع هویت و نشان یک شرکت و مجموعه خاص است.

اگر نگاهی به تیم‌های ورزشی، برندهای لباس و غیره بیاندازید، خواهید دید که هر کدام از آن‌ها دارای یک سمبل منحصربه‌فرد هستند. برخی از این سمبل‌ها به قدری معروفند که حتی کودکان 7 ساله آن‌ها را در اوقات فراغت خود نقاشی می‌کشند.

مراحل سفارش طراحی لوگو حرفه ای

معمولا صفر تا صد ساخت لوگو توسط طراحان و ایده‌پردازان حرفه‌ای انجام می‌شود. اما، بهتر است شما نیز به عنوان مالک کسب و کار خود ایده‌هایی را برای طراحی آرم شرکت در ذهن خود خلق کنید.

همانطور که گفتیم برای طراحی یک لوگوی حرفه ای باید شاخصه های مختلفی را مد نظر قرار دهید.  با این حال، بسیاری از طراحان لوگو به این شاخصه ها دقت نمی‌کنند.

طراحی لوگو

برای آشنایی با این شاخصه‌ها ادامه مطلب را از دست ندهید.

تعریف هویت برند شخصی خود

پیش از شروع ساخت لوگو خود را در 3 کلمه تعریف کنید.

لوگوی شما نشانه شخصیت و هویت برندتان است. پس ابتدا تعریفی خاص از برند خود در ذهن داشته باشید. مثلا لوگوها در حوزه کسب و کار کودک و نوجوان متناسب با سن و خصوصیات رفتاری آن‌ها طراحی می‌شوند.

یا اگر یک تولیدی لباس زنانه دارید، باید یک لوگو منحصربه‌فرد متناسب با روحیات زنانه برای محصولات خود طراحی کنید.

برای اینکه بهتر بتوانید برند خود را تعریف کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

    • دلیل راه اندازی کسب و کار من چه چیزی است؟
    • در چه زمینه‌ای از بقیه بهتر هستم؟
    • چه چیزی شرکت من را نسبت به سایرین متمایز کرده است؟
    • برگ برنده من نسبت به رقبا چیست؟
    • باورها و ارزش‌هایی که به آن پایبندم شامل چه چیزهایی هستند؟

ایده پردازی برای طراحی لوگو منحصر به فرد

ساخت لوگو فوق العاده خلاقانه شخصی.

شاید گام دوم سخت ترین گام در طراحی یک لوگوی منحصر به فرد باشد. بسیاری از هنرمندان برجسته معتقدند که باید اقدام به طوفان مغزی (Brainstorming) کرد.

در طوفان مغزی باید تمامی ایده‌های خود (حتی آن‌هایی که بد هستند) را روی کاغذ آورد. زیرا یک ایده بد جرقه‌ای در ذهن شما ایجاد و شما را به سمت یک راهکار هوشمندانه هدایت می‌کند. همیشه خود را با افکار عمومی همسو کنید و یا از اتفاقات روزمره، که کمتر کسی به آن توجه می کند، الهام بگیرید.

به طور مثال، حالت روحی خیلی از ماها هیچ شباهتی به اموجی‌هایی که در آن لحظه ارسال می‌کنیم، ندارد. یک بلاگر حرفه‌ای و خلاق می‌تواند از همین نکته یک کلیپ خنده‌دار در اینستاگرام یا تیک‌تاک بسازد. چنین کلیپ‌هایی هستند که مثل یک بمب در فضای مجازی ترند شده و دست به دست می‌شوند.

این تنها یک مثال بود تا با فرایند طوفان مغزی آشنا شوید. برای ایده‌پردازی در طراحی لوگو خود می‌توانید از ترفندهای زیر کمک بگیرید:

    • تشکیل اتاق فکر با نزدیکان خود
    • درست کردن یک مود برد: تخته طراحی که امکان قرار دادن ترکیبات رنگی و لوگوهای مختلف در آن وجود دارد.
    • آنالیز کردن آرم شرکت و لوگوی رقبا
    • تلفیق چندین لوگو با هم

انتخاب سبک لوگو

برای آشنایی با انواع لوگو می‌توانید مقاله مربوط به آن را در وبلاگ محتوانایس مطالعه کنید.

سفارش طراحی لوگو حرفه ای

در گام بعدی باید سبکی مناسب برای طرح خود در نظر بگیرید. برای مشاهده تصاویر لوگوی هر سبک بر روی لینک‌های آبی کلیک کنید.

سبک‌های مختلفی وجود دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

    • سبک کلاسیک: سبکی که در یک بازه زمانی خاص مد شده و خیلی زود هم از مد می‌افتند. البته، سبک‌های کلاسیک همیشه ماندگار باقی می‌مانند. دلیل آن هم سادگی و نوستالوژیک بودن آنهاست.
    • طراحی لوگو به سبک سنتی: این سبک تداعی خاطرات گذشته و نوستالوژیک است. تفاوت سبک سنتی با سبک کلاسیک تنها در میزان احساسات و خاطره‌انگیز بودن آن‌هاست. به گونه‌ای که سبک سنتی نسبت به کلاسیک از احساسات خاطره‌انگیز بیشتری برخوردار است.
    • سبک فکاهی: این سبک مختص به کودک و نوجوان است. در سبک فکاهی از رنگ‌های شاد و متنوع زیادی استفاده شده و دارای علائم و تصاویر مختلفی است. به طوری که حسی صمیمی و دوستانه را در قالب چند مسکات (شخصیت ساده کارتونی) به مردم منتقل می‌کند.
    • طراحی لوگو به سبک مدرن و مینیمالیست: این سبک تاکید بر زمان حال داشته و متناسب با جزئیات روز طراحی می‌شود. در سبک مدرن تمرکز بر روی استفاده از فضای سفید با کمترین جزئیات به همراه خطوط ساده است.
    • ساخت لوگو به سبک دست‌ساز: این سبک جلوه‌ای زیبا از هنر یک طراح حرفه‌ای است؛ به طوری که به مخاطبان این چنین القا می‌کند که محصولات برند ساخته دست یک هنرمند مجرب است. چنین لوگویی به تبع از ارزش ذاتی بیشتری برخوردار است

انتخاب رنگ لوگو و نماد شرکت

استفاده از رنگ های گرم.

گام بعدی در طراحی لوگو انتخاب رنگ متناسب با حوزه کسب و کارتان است. رنگ‌ها از نظر روانشناسی دارای معانی مختلفی هستند. رایج‌ترین رنگ‌هایی که طراحان از آن برای طراحی یک آرم شرکت و لوگوی زیبا استفاده می‌کنند عبارتند از:

    • آبی: رنگ آبی آرامش خاصی به مخاطب القا کرده و نشانه اعتماد است.
    • سبز: رنگ سبز جزو جدایی ناپذیر طرح‌هاست و عدم وجود آن جذابیت کار را از بین می‌برد.
    • قرمز: قرمز بیانگر شادی و شعف است. اگر به دنبال یک طرح پرهیجان و جوان‌پسند هستید، قرمز را فراموش نکنید.
    • نارنجی: نارنجی بیانگر قدرت، جوش و خروش و شادمانی است.
    • ارغوانی: از این رنگ برای رمزآلود کردن طرح استفاده می‌شود. طراحی لوگو و آرم شرکت با رنگ ارغوانی جلوه‌ای دخترانه به کار می‌دهد.
    • سفید: سفید به عنوان یک رنگ خنثی در کنار سایر رنگ‌ها ایفای نقش می‌کند. از این رنگ برای لوگوهای مینیمال و مدرن استفاده می‌شود.
    • مشکی: مشکی خاص‌ترین رنگ برای شیک جلوه دادن لوگو است.
    • خاکستری: استفاده از رنگ خاکستری به شما کمک می‌کند تا یک طرح بالغ، کلاسیک و جدی خلق کنید. هر چه میزان تیرگی خاکستری بیشتر باشد، طرح شما رمزآلودتر جلوه می‌دهد.

انتخاب نوع لوگو

پنجمین گام برای طراحی لوگو انتخاب نوع آن است. به طور کلی 7 نوع لوگو وجود دارد که هر کدام برای سلیقه‌های خاص به کار می‌روند.

    • لوگوی تصویری: این لوگوها همان تصاویر کوچکی هستند که هویت یک برند را نشان می‌دهند. لوگوی تیم‌های ورزشی اغلب در این طیف قرار دارند.
    • مونوگرام یا حرف نماد: این لوگو شامل یک یا چند حرف از نام یک برند می‌شود. به عنوان مثال لوگوی شبکه خبری CNN یک لوگوی مونوگرامی است.
    • لوگوی متنی یا لوگوتایپ: این نوع از طراحی لوگو تمامی حروف یک برند را در برمی‌گیرد. زمانی لوگوی متنی جذاب به نظر خواهد رسید که طراحی و سبک کاربرد حروف کاملا متمایز باشد.
    • لوگوی انتزاعی: این نوع از ساخت لوگو ترکیبی از اشکال هندسی را در خود جای می‌دهد. این لوگوها در عین سادگی همیشه در ذهن مخاطبان باقی می‌مانند. لوگوی شرکت‌های نایکی و پپسی از جمله لوگوهای معروف انتزاعی هستند.
    • لوگوی ترکیبی: این نوع از لوگو تلفیقی از لوگوی متنی یا یک یا چند علامت مختلف است. متن مورد نظر معمولا در کنار یا درون بخش گرافیکی قرار می‌گیرد.
    • لوگوی مسکات: لوگوی مسکات شامل اموجی یا شخصیت‌های کارتونی بامزه است. این سبک تصویری دوستانه و صمیمی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. برند KFC و UNIVER به سبک مسکات ایجاد شده‌اند.
    • لوگوی امبلم (Emblem): امبلم ترکیبی از نمادهای متنی با تصاویر است. به طوری که امکان تفکیک آن‌ها از هم وجود ندارد. لوگوی فورد (Ford) از نمونه‌ لوگو امبلم است.

انتخاب سبک نوشتاری پیش از سفارش طراحی لوگو

انتخاب فونت های دلخواه.

استفاده از فونت‌های نوشتاری مناسب در جلب توجه مخاطب بسیار تاثیرگذار است.

    • فونت‌ های نمایشی (Display): این فونت‌ها شامل طرح‌های تزئینی با سبکی خاص می‌شوند.
    • فونت‌ های سانس (Sans): فونت‌های سانس هیچ کشیدگی‌ خاصی در انتهای نقوش خود نداشته و  استفاده از این آنها در سبک‌های مینیمال رایج است.
    • فونت‌های دست‌نویس (Script): این فونت‌ها بیشتر در سبک دست‌ساز به کار می‌روند. در گام سوم درباره سبک دست‌ساز نکاتی را ارائه کردیم. هدف از استفاده فونت‌های دست‌نویس خاص جلوه دادن طرح است.
    • فونت ‌های سریف (Serif): این فونت‌ها در قسمت انتهایی نقوش خود دارای کشیدگی خاصی هستند. استفاده از این فونت‌ها در طراحی لوگو حسی کلاسیک و سنتی به مخاطب القا می‌کند.

ثبت سفارش ساخت لوگو

طرح خود را عملیاتی کنید.

هزینه طراحی لوگو

اکنون که تمامی مراحل فوق را یک به یک طی کردید، نوبت به عملیاتی کردن ایده و طرح خود می‌رسد. ذهنیت کلیشه‌ای خود را کنار بگذارید. اگر صاحب یک کلینیک دامپزشکی هستید، لزوما نباید از تصاویر حیوانات استفاده کنید.

خیلی ساده به قضیه نگاه کنید. از دوستان خود مشورت بگیرید. اما، هرگز پروژه خود را به طراحان آماتور نسپارید. لوگوی شما باید طوری طراحی شود که مخاطب در یک چشم به‌هم‌زدن حوزه فعالیت شما را حدس بزند:

    • هرگز از طرح‌های شلوغ و پیچیده برای آرم شرکت خود استفاده نکنید.
    • به سن و خصوصیات اخلاقی مخاطب خود نیز توجه کنید.

به خاطر داشته باشید که لوگو به کسب و کار شما معنی می‌بخشد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک توانسته اند با طراحی لوگوهای زیبا سر زبان‌ها بیافتند.

اگر نگاهی به کسب و کارهایی که فاقد لوگوی مناسب هستند کنید، خواهید دید که در چشم مخاطبان حرفه‌ای جلوه نمی‌کنند.

پس با طراحی یک لوگوی ایده‌آل و منحصربه‌فرد خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید. محتوانایس آماده است تا با ایده‌های نایس و یونیک خود شما را در کسب و کارتان موفق کند.

هزینه طراحی لوگو 

قیمت طراحی لوگو بستگی به عوامل مختلفی دارد و پیش از شروع طراحی محاسبه می‌شود. این عوامل عبارتند‌اند از:

    • سختی کار
    • تعداد و سبک لوگو درخواستی
    • ابعاد و سایز لوگو مورد نظر
    • ساده بودن یا حرفه ای بودن طرح نماد
    • میزان رنگ به کار رفته شده در طرح
    • مدت زمان مورد نیاز برای انجام کار

برای سفارش ساخت لوگو شرکت و لوگ تجاری می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید یا از طریق صفحه تماس با ما به وسیله یکی از روش‌های اعلام شده، با ما تماس گرفته و سفارش خود را به ثبت برسانید. همچنین پیش از ثبت سفارش لوگو می‌توانید با تماس با شماره مذکور به صورت مستقیم با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با اهمیت طراحی لوگو برای یک کسب و کار صحبت کردیم. لوگوها در واقع زینت یک کسب و کار به شمار می‌روند و بدون آن نمی‌توان پله‌های ترقی را طی کرد. یک نگاه به آرم و لوگوی برندهای محبوب نظیر اپل و آدیداس بی‌اندازید. هر کسی که آن‌ها را ببیند، بلافاصله متوجه می‌شود که با یک برند حرفه‌ای سر و کار دارد و خیلی سریع به آن اعتماد می‌کند.

بنابرین با ثبت سفارش لوگو به جای خرید لوگو و طراحی آن با هوش مصنوعی و سایر برنامه‌های رایگان، یک نشان حرفه‌ای برای شرکت و اکانت شخصی خود ایجاد کنید. این گونه تمام کاربران به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد.

82 دیدگاه در “سفارش طراحی لوگو

  1. mostata.ch گفت:

    سلام و وقت بخیر. خییلی ممنون باب راهنماییتون. مطالبتون واقاا اموزنده بود… از همه مهمتر ممنون بابت وقتی که برامون گذاشتین💔💔💔💔💔

  2. آراویژن گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوب و آموزندتون

  3. معصومه گفت:

    یه لوگوی ترکیبی سفارش دادم و با بهترین کیفیت طراحی شد

  4. آیلین گفت:

    مرسی از طراحی لوگو خوبتون امیدوارم همکاری طولانی مدتی با هم داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *