
آموزش ساخت بنر برای سایت با فتوشاپ
استفاده از بنر تبلیغاتی، یکی از روشهای جذب مخاطب است تا بدین وسیله اقدام خاصی را انجام دهد. به همین سبب پروسه یادگیری آن برای مالکین کسب و کار بسیار مهم است.
فهرست مطالب
این بنرها عموماً به صورت متن، عکس و یا ویدئو هستند که کاربر را به کلیک کردن بر روی آن تشویق میکنند. اگر شما به این باور نرسیدهاید که یک بنر خوب میتواند تأثیر بسیار زیادی بر نرخ کلیک شما داشته باشد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را به این امر واقف سازیم و نحوه ساخت یک بنر وب خوب را با یکدیگر مرور کنیم. شما همچنین میتوانید محتوای آموزش بنر وب را از طریق ویدئو مشاهده کنید.
آموزش طراحی بنر وب
بنر تبلیغاتی وب نوعی بنر است که در سایت قرار میگیرد و بخشی از مهمترین خدمات شما را به صورت پُر رنگتر مورد توجه بیننده قرار میدهد. به یاد داشته باشید که اگر بنر شما در بهترین جای سایت قرار داشته باشد اما از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد، موجب هدر رفت سرمایه تبلیغاتی شما خواهد شد. عکس این قضیه نیز کاملاً صادق است، به گونهای که اگر بنر وب شما به شیوهای اصولی طراحی شود و از تصاویر و متون جذابی در آن استفاده شود، میتواند کاربر را به بخشی از سایت شما هدایت کند و موجب فروش بیشتر شود.
برای این که بدانید چطور بنر وبسایت بسازید، در مرحله نخست باید به این نکته توجه داشته باشید که جایگاه قرارگیری بنر شما در کدام بخش از سایت است. آیا بنر شما نزدیک به محتوای اصلی قرار دارد یا بالای صفحه نزدیک به منو و یا در کنارههای وب سایت است؟ چرا که ابعاد و اندازههای هر یک، با دیگری متفاوت است. در پروسه آموزش ساخت بنر وب پس از مشخص شدن ابعاد، نوبت به استفاده از جلوههای بصری است که باید با شخصیت مخاطبان هدف کاملاً هماهنگی داشته باشد. در این میان آشنایی با روانشناسی رنگها میتواند کمک بسیار بزرگی برایتان باشد.
مرحله بعدی انتخاب یک Call To Action یا همان فراخوانی به اقدام است که مخاطب هدف را به مقصد هدایت میکند. در این میان، استفاده از انیمیشن و تصاویر متحرک و همچنین کلماتی که حس کنجکاوی مخاطب را برمیانگیزاند، میتواند بسیار مؤثر واقع شود. به یاد داشته باشید که هر چه بنر با وجود کیفیت بالا، از حجم کمتر و سرعت بارگذاری بیشتری برخوردار باشد، تأثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.
آموزش ساخت بنر وب
شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که همواره این سوال در ذهنتان تداعی شود که «چطور بنر طراحی کنم؟» و یا «چطور بنر تبلیغاتی بسازم؟». در این بخش قصد داریم تا شما را با ابزارهای کاربردی و آنلاین در ساخت بنرهای تبلیغاتی آشنا کنیم که میتوانند کمک بزرگی برایتان باشند. البته به یاد داشته باشید که بهترین نرمافزار برای طراحی بنر ، فتوشاپ است اما ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که میتوانید بدون دانستن اصول طراحی بنر سایت و تسلط به آن، به سادگی انواع بنرهای تبلیغاتی را بسازید.
آموزش طراحی بنر وب با ابزار Snappa
یکی از بهترین پلتفرمهای آنلاین برای طراحی و گرافیک است که میتوانید در محیط کاربردی آن با استفاده از ابزارهای مختلف، به ساخت بنرهای زیبا و جذاب بپردازید. یکی از بزرگترین نقاط قوت این ابزار، وجود طرحهای پیش ساخته بسیار زیاد است که میتوانید از انها استفاده کرده و با اندکی تغییر، آن را شخصیسازی کنید.
یادگیری طراحی پوستر وبسایت با ابزار Creatopy
یکی از پیشرفتهترین پلتفرمهای طراحیهای آنلاین تبلیغاتی است که به کمک آن میتوانید محتوای تصویری حرفهای برای تمام حوزههای بازاریابی تهیه کنید. این سایت با وجود ویرایشگری حرفهای، امکان طراحی هر نوع بنر را با کمترین هزینه و به راحتترین شکل ممکن فراهم میکند. افکتهای متحرک، هزاران الگوی آماده، المانهای گرافیکی و … بخشی از قابلیتهای سایت به شمار میرود.
مزایای یادگیری ساخت بنر برای وب
یکی از رایجترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغاتی بنری هستند که با جذابیت بصری، توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب میکنند. از جمله مهمترین مزایایی که هنگام آموزش ساخت بنر برای وب اهمیت مییابند عبارتند از :
- تنوع : بنرهای تبلیغاتی در ابعاد مختلفی وجود دارند و در قالبهای متفاوتی قابل طراحی هستند.
- دسترسی : با وجود شبکه نمایش گوگل (GDN : Google Display Network) کاربران میتوانند به صورت مستقیم از طریق گوگل ادز، به میلیونها سایت دسترسی داشته باشند.
- قابلیت اندازهگیری : به واسطه وجود گوگل ادز و ابزار گوگل آنالیتیکس، تعداد کلیکها، نمایشها و تبدیلها قابل ردیابی هستند.
- هدفگذاری : با انتخاب وب سایت مناسب از طریق شبکه نمایش گوگل میتوانید، مخاطبان مناسب را هدفگذاری کنید. این موضوع هدفگذاری از نظر جمعیت شناختی و جغرافیایی همراه با علایق خاص مخاطبان هدف را شامل میشود.
معایب ساخت بنر برای وب
علاوه بر تمام مزایایی که هنگام یادگیری و آموزش ساخت بنرهای وب سایت مطرح شد، معایبی نیز دارند که عبارتند از :
- عدم توجه به بنرها : به دلیل ماهیت تبلیغاتی، برخی از کاربران ممکن است تبلیغات بنری را به طور کلی نادیده بگیرند. در نتیجه این موضوع موجب نرخ کلیک پایین میشود. اگرچه میتوان این موانع را با استفاده از روشهایی مثل بازاریابی و تبلیغات Rich دور زد.
- وجود مسدود کنندههای تبلیغاتی : این روزها فناوری مسدود کنندههای تبلیغاتی از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخوردار گشتهاند. بدین ترتیب که برای نمایش تبلیغات از کاربر اجازه دریافت میکنند. اما جالب است بدانید که بسیاری از شرکتها و برندهای معتبر درصدد دور زدن این مانع هستند.
سخن پایانی
در این مطلب شما را با پروسه یادگیری ساخت بنر وب آشنا کردیم و به این سوال که «چگونه بنر تبلیغاتی وب بسازیم؟»، پاسخ دادیم. از آنجایی که بنرهای وب، تنها به زیبایی نیاز ندارند و باید اصول طراحی اسلایدر سایت در آنها رعایت شود، تمرکز بر طراحیهای تبلیغاتی بهینه یکی از مهمترین جنبههای تبلیغاتی به شمار میرود. موضوعی که در آموزش طراحی بنر وب به آن اشاره کردهایم.