فهرست مطالب
در دنیای تبلیغات آنلاین، شناختن ابعاد و سایزهای استاندارد برای بنرهای تبلیغاتی بسیار مهم است. یکی از پلتفرمهای معتبر تبلیغات آنلاین، Google Ads، نیز سایزهای استاندارد خود را برای بنرهای خود دارد. این ابعاد، کلیدیترین فاکتور در طراحی تبلیغات بنری گوگل در این پلتفرم محسوب میشود و تاثیر مستقیمی بر کارآیی و جذابیت تبلیغات دارد. در این مقاله، ما به بررسی سایز استاندارد بنرهای Google Ads میپردازیم و نکات مهمی را در این خصوص ارائه میدهیم.
سایز استاندارد بنرهای گوگل ادوردز چقدر است؟
سایز استاندارد بنرهای Google AdWords، که به نام Google Ads هم شناخته میشود، به ابعاد ۳۰۰ پیکسل در ۲۵۰ پیکسل اشاره دارد. این سایز به عنوان “بنر متوسط” نیز شناخته میشود و برای نمایش تبلیغات در صفحات وب و شبکه تبلیغاتی Google Ads استفاده میشود. البته، Google Ads شامل انواع دیگری از سایزهای بنر تبلیغاتی نیز میشود تا تبلیغها را به صورت متنوعتری نمایش داد. به گفته سایت گوگل:
ابعاد تصاویر:
- شما میتوانید تصاویر تبلیغی با ابعاد خاصی در Google Ads Editor بارگذاری کنید.
- ابعاد تصاویر تبلیغی باید به تعداد خاصی پیکسل باشند.
محدودیت اندازه:
- حداکثر اندازه مجاز برای تمام تصاویر تبلیغی 150 کیلوبایت است. این بدان معناست که حجم فایل تصویر نمیتواند از این مقدار بیشتر باشد.
پشتیبانی از تصاویر دوبرابر:
Google Ads Editor از تصاویر دوبرابر (به عنوان مثال، تصویر 640×100 برای یک جایگاه تبلیغی 320×50) برای دستگاههایی با رزولوشن بالا پشتیبانی نمیکند. به عبارت دیگر، شما نمیتوانید تصاویر با ابعاد دوبرابر برای دستگاههای با صفحه نمایش با کیفیت بالا در این ابزار استفاده کنید.
ابعاد استاندارد بنرهای گوگل ادز براساس دستورالعمل گوگل
اندازه پیشنهادی تبلیغات تصویری در کمپین Display گوگل ادز
حالت بنر |
سایز استاندارد (پیکسل) | نسبت | حداقل سایز (پیکسل) | حداکثر حجم |
مستطیلی (Landscape) |
1200×628 | 1.91:1 | 600×314 |
150 Kb |
مربع (Square) |
1200×1200 | – | 300×300 |
150 Kb |
لوگو Landscape |
1200×300 | 4:1 |
512×128 |
150 Kb |
لوگو Square | 1200×1200 | – | 128×128 |
150 Kb |
سایز پیشنهادی تبلیغات تصویری در کمپین App گوگل ادز
حالت بنر |
سایز استاندارد (پیکسل) | نسبت | حداقل سایز (پیکسل) | حداکثر حجم |
مستطیلی (Landscape) |
1200×628 | 1.91:1 | 600×314 | 150 Kb |
مربع (Square) |
1200×1200 | 1:1 | 200×200 |
150 Kb |
حالت Portrait |
1500×1200 | 4:5 | 400×320 |
150 Kb |
ابعاد پیشنهادی تبلیغات تصویری در کمپین های Gmail و Discovery گوگل ادز
اخیرا گوگل تبلیغات تصویری در کمپینهای Gmail را با Discovery در Google Ads ادغام کرده است. در حال حاضر، ابعاد تصویری برای تبلیغات در این کمپین به شرح زیر بوده است:
حالت بنر |
سایز استاندارد (پیکسل) | نسبت | حداقل سایز (پیکسل) | حداکثر حجم |
مستطیلی (Landscape) |
628×1200 | 1.91:1 | 314×600 |
150 Kb |
مربع (Square) |
1200×1200 | 1:1 | 300×300 |
150 Kb |
حالت Portrait |
1200×960 | 4:5 |
600×480 |
150 Kb |
لوگو Square | 1200×1200 | 1 | 128×128 |
150 Kb |
سخن پایانی
استفاده از عکسهای با کیفیت و لوگوی برند با کیفیت بالا میتواند تأثیر مثبتی بر کارآیی تبلیغات داشته باشد. همچنین، انتخاب رنگ های مناسب بنر با صفحه فرود جذاب میتواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و به جلب توجه بیشتری از مخاطبان کمک کند. همچنین، اجرای تستهای A/B بر روی بنر تبلیغاتی به شما امکان میدهد تا بین چند نسخه از تبلیغات، نسخه بهتری را انتخاب کنید و به بهبود عملکرد آن کمک کند. پیشنهاداتی که از طرف Google Ads برای بهبود تبلیغات ارائه میشود نیز ابزار مفیدی برای بهینهسازی تبلیغات شما هستند. با رعایت این نکات و استفاده از ابزارهای بهینهسازی در Google Ads، میتوانید بهترین نتایج را از تبلیغات خود در این پلتفرم داشته باشید و کارآیی کمپینهای تبلیغاتی خود را افزایش دهید.
منبع: وبسایت گوگل