فهرست مطالب
چگونه سایز استاندارد پوستر را انتخاب کنیم؟
هنگام طراحی بنر و پوسترهای چاپی باید سایز استانداردی را مد نظر قرار داد. در غیر این صورت ممکن است بازخورد بنر شما به شدت کاهش یابد. همانطور که میدانید، هر چیزی دارای استانداردی است. این استانداردها معمولاً بر اساس قوانینی به دست آمدهاند و میبایست رعایت شوند.
برای طراحی بنر نیز استانداردهایی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد. اینکه کدام یک از استانداردهای موجود مورد نظر است، کاملاً به مقصود و هدف نهایی کاربر وابسته است. در این مطلب قصد داریم شما را با ابعاد استاندارد بنر آشنا کرده و سایز پوسترهای پُر کاربرد را معرفی کنیم تا در طراحی بنرهای مختلف به مشکل بر نخورید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
آشنایی با ابعاد استاندارد بنر
اولین و مهمترین گام در طراحی یک بنر، انتخاب سایز یا ابعاد استاندارد آن است. بنرهای تبلیغاتی در سایزهای مختلفی طراحی و ساخته میشوند. ابعاد این نوع از پوسترها بر اساس مقیاس پیکسل در نظر گرفته میشود که هر چه تعداد پیکسلها در عرض یا ارتفاع بیشتر باشد، باعث بزرگتر شدن اندازه بنر تبلیغاتی میشود. در نتیجه حجم فایل بنر بر اساس کیلوبایت نیز بیشتر خواهد شد.
به یاد داشته باشید که اگر بنر تبلیغاتی شما برای تبلیغات وب سایتی طراحی شده است، به طور معمول نباید از 100 کیلوبایت فراتر رود. چراکه اغلب وب سایتها، حجم قابل قبول را برای بارگذاری در سایت، حدود 100 کیلوبایت در نظر گرفتهاند. اما آنچه که در طراحی پوستر تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت ابعاد استاندارد بنر است.
ابعاد استاندارد بنرهای تبلیغاتی برای وب سایت
- بنرهای مربعی: این بنرها به طور معمول در سه سایز (125*125)، (150*150) و (300*300) طراحی میشوند.
- بنرهای مستطیلی: این بنرها شامل مستطیل متوسط (250*300)، مستطیل عمودی (400*240)، مستطیل بزرگ (280*366)، مربع مستطیل (450*180)، مستطیل افقی (100*300) و مستطیل افقی بزرگ (300*720) میشوند.
- بنرهای دکمهای: ابعاد استاندار این نوع از بنرها شامل بنر کامل (60*468)، بنر نیمه (60*234)، بنر ریز (31*88)، بنر دکمهای سایز 1 (90*120)، بنر دکمهای سایز 2 (60*120)، بنر عمودی (240*120) و بنر بزرگ (90*728) میباشد.
- بنرهای بزرگ: این بنرها به طور معمول در سه سایز (600*160)، (600*120) و (600*300) طراحی میشوند.
ابعاد استاندارد بنرهای تبلیغاتی برای اپلیکیشنهای موبایل
با توجه به اینکه امروزه رشد قابل توجهی در زمینه طراحی و استفاده از اپلیکیشنهای موبایلی داریم، نوع جدیدی از تبلیغات به وجود آمده که به آن تبلیغات موبایلی میگویند. با استفاده از این نوع بنرها میتوان بیشترین میزان درآمد را از کاربران موبایل به دست آورد. در این مدل از تبلیغات، بنرهای تبلیغاتی گیف بیشتر دیده میشوند.
ابعاد استاندارد این نوع بنرها در موبایل شامل (50*320) و (250*300) میباشند. همچنین ابعاد استاندارد بنر برای تبلت (90*728) است، در حالی که بنرهای تمام صفحه با ابعاد 1024*768 نیز به عنوان بنرهایی با نرخ تعامل بالا به شمار میروند. حال اگر بخواهیم به استانداردترین ابعادی اشاره کنیم که به راحتی در نسخه ریسپانسیو دیده میشوند و به ترتیب جزء پُر بازدیدترین ابعاد هستند، باید ابعادی چون (90*728)، (250*970)، (60*468)، (290*290)، (150*300)، (120*240)، (90*970)، (30*240) و (150*944) را در نظر بگیریم. اغلب طراحان بنر گیف از این ابعاد برای طرح های خود استفاده می کنند.
ابعاد استاندارد بنرهای تبلیغاتی چاپی
پوسترهای تبلیغاتی چاپی، ابزاری برای بازاریابی و فروش، اطلاعرسانی و یا فضایی مناسب جهت گرفتن عکس در همایشها و رویدادهای مهم محسوب میشوند. محبوبترین اندازه این نوع از بنرها در میان خریداران، ابعاد (2080*800) میلیمتر است که به احتمال زیاد بارها آن را در رویدادهای تجاری دیدهاید.
البته این موضوع، دلیلی بر برتری این ابعاد نسبت به سایر ابعادها نیست و باید بر اساس منطق و به هدف نهایی، انتخاب درستی در این زمینه صورت پذیرد. ارتفاع این نوع از پوسترها به طور معمول از 5/2 متر بیشتر نخواهد شد، چراکه در بسیاری از مکانهای تجاری محدودیتهایی در ارتفاع وجود دارد. حال به بررسی پُر کاربردترین ابعاد استاندارد بنرهای چاپی میپردازیم که بتوانید بر اساس آن تصمیم بگیرید که پوستر چاپی خود به چه میزانی باشد.
- بنر مینی: (850*400) از این مدل بنرها بیشتر بر روی میز و پایه استفاده میشود.
- بنر اسلیم لاین: (2098*600) برای استفاده در فضاهای محدود و بسیار کوچک مناسب است.
- بنر A3 دسکتاپ: (440*300) برای نمایش اطلاعات در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.
- بنر استاندارد: (2080*800) به منظور استفاده در رویدادها و مکانهای مختلف، بسیار ایدهآل است.
- بنر عریض: (2210*2000) به عنوان زمینه عکاسی در همایشهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.
ابعاد استاندارد بنرهای تبلیغاتی برای استندهای ایستاده
استندها بر اساس کاربردهایشان، سایزهای متنوعی دارند. به هنگام سفارش بنر یک استند باید به ابعاد آن و میزان فضایی که قرار است اشغال کند، توجه شود. اگرچه سایز استندها را میتوان بر اساس نیاز تغییر داد و به ابعاد دلخواه در آورد، اما به طور معمول به هنگام استفاده از استندها از ابعاد استاندارد (90*200)، (100*200)، (60*160)، (85*200)، (90*200) و (170*60) استفاده میشود. به یاد داشته باشید کیفیت استند و بنری که سفارش میدهید، چه از لحاظ جنس و متریال و چه از لحاظ طراحی، تأثیر بسیار زیادی روی طرز تفکر مخاطب هدف، درباره محصول، برند و خدمات شما دارد.
سخن پایانی
در این مطلب با ابعاد استاندارد بنر سایت و پوسترهای چاپی آشنا شدیم و دانستیم اولین و مهمترین گام در طراحی اسلایدر سایت ، انتخاب سایز یا ابعاد استاندارد آن است. در ادامه به بررسی محبوبترین ابعاد استاندارد در بنرهای تبلیغاتی پرداختیم که بیشتر سایتهای میزبان تبلیغات بنری از آن استفاده میکنند. همچنین ابعاد استاندارد بنرهای چاپی و استندی را با هم مرور کردیم. پیشنهاد ما به شما برای داشتن تبلیغات بهتر آن است که طراحی بنرهای خود را حتماً بر اساس یکی از سایزهای استاندارد انجام دهید تا بتوانید در بیشتر بخشهای منتخب تبلیغات بنری، از آن استفاده کنید.