
ساخت پوستر محیطی
محصولات خود از پوسترهای تبلیغاتی بزرگ استفاده میکنند.
این پوسترها در بیلبورد و تابلوها نصب میشوند.
نمونه کارها
تعرفه ها
ثبت سفارش









امروزه با توجه به گستردگی فضای دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات قدیمی و سنتی مانند پخش تراکت منسوخ شدهاند. به طوری که تبلیغات بنری و بیلبورد تحت عنوان طراحی پوستر تبلیغاتی به یک روش پربازده تبدیل شدهاند.
طراحی پوستر تبلیغاتی
طراحی پوستر جزو پر هزینهترین روشهای تبلیغی اما با بازدهی بالا محسوب میشود. بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ نیز معتقدند که این روش بالاترین نرخ تبدیل را دارد.
اما در این روش چند نکته کلیدی بسیار حائز اهمیت است:
- کیفیت طراحی بنر تبلیغاتی
- کال تو اکشن (ترغیب مخاطب برای واکنش انجام دادن)
- رنگارنگ بودن پوستر
- محتوای تبلیغی
این ۴ مولفه نقش به سزایی در ترغیب مخاطب دارند. پس مهمترین هدف یک طراح پوستر باید ترغیب مخاطب برای خرید کردن باشد.
اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ نکته بسیار مهم در طراحی پوستر آشنا کنیم.
۱۰ نکته مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی
بسیاری از طراحان پوستر و بیلبورد هنگام شروع کار با سوالات زیادی مواجه می شوند. توجه کنید که این نکات برای طراحی بنر سایت نیز صدق میکنند. با ما همراه باشید تا به پاسخ تمام سوالات خود برسید.
۱. توجه به اندازه و سایز پوستر گرافیکی
مهمترین گام در طراحی پوستر آنلاین توجه به سایز آن است. سایز طراحی پوستر با فتوشاپ باید متناسب با استانداردهای فضای تبلیغاتی بیلبورد نشر دهنده باشد.
یعنی باید متناسب با استاندارد محیط شهری و فضای پیرامون پیادهسازی شود.
با توجه به تحقیقات به عمل آمده و تجربه کاربری بهترین سایزها برای طراحی پوستر انتخاباتی یا تبلغیاتی عبارتند از:
- پوستر A4 با سایز ۲۹۷×۲۱۰ mm یا ۱۱٫۷×۸٫۳ in
- پوستر A3 با سایز ۵۹۴×۴۲۰ mm یا ۲۳٫۴×۱۶٫۵ in
- پوستر A2 با سایز ۵۹۴×۴۲۰ mm یا ۲۳٫۴×۱۶٫۵ in
- پوستر A1 با سایز ۸۴۱×۵۹۴ mm یا ۳۳٫۱×۲۳٫۴ in
- پوستر مربع با سایز ۲۱۰×۲۱۰ mm یا ۸٫۵×۸٫۵ in
۲. درج لوگو هنگام طراحی پوستر تبلیغاتی ساده یا حرفه ای
از همان ابتدای طراحی پوستر تبلیغاتی باید لوگوی شرکت را در نظر بگیرید. حضور لوگو در پوستر طراحی شده موجب افزایش آگاهی از برند شما می شود.
لوگو را باید طوری در طراحی خود بگنجانید که نسبت به سایر بخشهای پوستر برجستهتر جلوه کند.
۳. افزودن شعارهای جذاب برای فراخوان عمل (Call To Action) در طراحی پوستر تبلیغاتی
تمام تلاش طراح پوستر باید جلب توجه مخاطب برای باشد.
- فرصت را از دست ندهید
- شروع کنید
- بیشتر بدانید
- همین حالا اقدام کنید
- فرصت طلایی
- و …
۴. ارائه شرایط استثنائی در متن پوستر تبلیغاتی شهری
بیش از ۵۰ درصد محتویات پوستر شما باید شامل پیشنهادات استثنائی باشد. شرایطی از قبیل:
- کیفیت بالا
- اشاره به قیمتهای جذاب
- اشاره به گارانتی
- پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی یا بیشتر
- پیشنهاد تخفیف در صورت خرید بالای x هزار تومان
- ارائه محدودیت زمانی برای خرید
- پیشنهاد مسابقه یا قرعهکشی
- پیشنهاد ساخت کمپین
- و …
۵. سادگی حرف اول را میزند
تجربه نشان داده است که طراحی پوستر تبلیغاتی شلوغ و پر رنگ و لعاب تاثیر زیادی روی مخاطب نمیگذارد. لذا انتخاب رنگ مناسب بنر میتواند بر جذابیت آن بیافزاید.
تمام زیبایی و جذابیت یک طرح تبلیغاتی آنلاین در سادگی آن است. اما دلیل تاثیر طراحی طرح گرافیکی ساده چیست؟
- خیلی سریع موضوع را به مخاطب القا میکند
- جزئیات را بهتر نشان میدهد
- محتوا و تصاویر را به طور کاملا واضح به مخاطب انتقال میدهد
شما برای جلب توجه مخاطب تنها ۱۰ ثانه فرصت دارید. لذا باید خیلی ساده و سریع کاری کنید تا مخاطب برای انجام واکنش ترغیب شود.
۶. انتخاب چارچوب مشخص برای طراحی پوستر تبلیغاتی
همانطور که گفتیم زمان زیادی برای ترغیب مخاطب وجود ندارد. لذا برای طراحی یک پوستر شهری تاثیرگذار باید چارچوب زیر را در نظر گرفت:
- طرح اصلی باید کادر واضح با گرافیکی مناسب داشته باشد
- کادر طرح باید تا لبهها ادامه داشته باشد
- حتما به بک گراند سایت نشر دهنده تبلیغ توجه کنید. اگر بکگراند آن سفید بود حتما حاشیههای طوسی رنگ در اطراف پوستر استفاده کنید.
۷. متن را با فونت بزرگ بنویسید
متن تبلیغ بنری باید در همان نگاه اول خوانده شود. هر چه سایز متن کمتر باشد مخاطب تمایلی به خواندن آن نشان نمیدهد.
- تمام متن باید در ۳ الی ۴ خط باشد
- هرگز از فونتهای ریز و یا خیلی درشت استفاده نکنید
- متن بنر تبلیغاتی باید سفید یا مشکی باشد
۸. طراحی پوستر تبلیغاتی با فتوشاپ انجام شود
برای طراحی تیزر تبلیغاتی و پوستر حتما از برنامه فتوشاپ استفاده کنید.
ابزارهای مختلفی برای طراحی پوستر آنلاین و بنر متحرک وجود دارند که هیچکدام به خوبی نرمافزار فتوشاپ نیستند. لذا در انتخاب برنامه ساخت پوستر دقت کنید.
۹. استفاده از تصاویر جذاب
استفاده از تصاویر جذاب و پویا تاثیر به سزایی در جلب توجه مخاطب دارد.
اما نباید طوری این تصاویر را به کار ببریم که مخاطب را از موضوع اصلی دور کند. برای این کار توجه به نکات زیر مهم است:
- عکس ها باید کاملا متناسب با هدف پوستر باشند
- بنرهای شهری باید متن هاب بسایر کمی داشته باشند؛ چون مخاطبان فرصت خواندن آنها را ندارند
توجه داشته باشید که بنر تبلیغاتی آنلاین با پوستر تبلیغاتی شهری کاملا فرق دارد و هدف آن چیز دیگری است.
۱۰. تصاویر باید متناسب با موضوع تبلیغ باشند
خیلیها هنگام طراحی پوستر تبلیغاتی از تصاویر متعدد استفاده میکنند. این کار غلط نیست اما عیبهایی دارد.
- تصاویر باید کاملا به موضوع تبلیغ ربط داشته باشند
- بهتر است به جای مفاهیم انتزاعی از مفاهیم بومی در تصویر استفاد کرد
- از تصاویر وکتور استفاده کنید
- سعی کنید از تصاویر یونیک و کپی نشده بهره ببرید
- تصاویر حتما در حاشیه کادر حضور داشته باشند و تمرکز اصلی روی متن طرح باشد
- کیفیت تصاویر بالا باشند
تاثیر رنگ در طراحی پوستر تبلیغاتی ساده
رنگها حرف اول را در بنرهای تبلیغاتی میزنند. رنگ اولین چیزی است که توجه مخاطب را جلب میکند.
رنگها با احساسات درونی افراد سر و کار داشته و بسته به نوع رنگ خود پیامهایی را منتقل میکنند.
معمولا رنگهای زیر پیامآور شادی و احساسات هستند. استفاده از این رنگها در طراحی پوستر تبلیغاتی محیطی حس مخاطب را برمیانگیزد:
- آبی: پیامآور حس امنیت، آرامش، تازگی
- بنفش: پیامآور حس زنانگی، خلاقیت، ثروت، دانایی و خرد
- سفید: پیامآور حس صلح، دوستی، سادگی، صداقت، پاکیزگی، خلوص نیت و جوانی
- صورتی: پیامآور حس عشق، دخترانگی، کودکی، جوانی، شادابی و روشنی
- سبز: پیامآور حس نشاط، سرسبزی، ملایمت، سلامتی، طراوت، ثروت و رشد
- زرد: پیامآور حس خوشحالی، صمیمیت، سرزندگی
- قرمز: پیامآور حس هیجان، خشم، خروش و عشق
- نارنجی: پیامآور حس سرزندگی و نیروبخشی
برای آشنایی بیشتر با تاثیر رنگها در لوگو و بنر میتوانید مقاله طراحی لوگو را مطالعه کنید.
فرمت بنرهای تبلیغاتی
طراحی بنر با استفاده از نرمافزارهای فتوشاپ، Google Web Designer، ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) و ادوبی انیمیت (Adobe Animate) انجام میشوند.
از این رو امکان طراحی بنرهای تبلیغاتی در فرمتهای مختلف وجود دارد. فرمتهای پیشنهادی عبارتند از:
- JPG : شامل بنرهای ثابت و با کیفیت
- PNG : شامل بنرهای ثابت، تصویری و ایستا
تعرفه طراحی پوستر سال ۱۴۰۰
قیمت و نرخ طراحی پوستر تبلیغاتی بستگی به کیفیت آن دارد. مثلا تعرفه طراحی پوستر ۲۲ بهمن ارزانتر از هزینه طراحی بنر تبلیغاتی دارد. زیرا مضمون بنرهای حماسی و تاریخی کاملا انتزاعی است. اما، در پوسترهای تبلیغاتی هدف فرق میکند.
نمونه طراحی پوستر تبلیغاتی محیطی
برای مشاهده نمونه پوسترهای تبلیغاتی محیطی اینجا کلیک کنید.
بهتر است پیش از ثبت سفارش طراحی پوستر تبلیغاتی محیطی و پوستر همایش حتما نمونه کارها را مشاهده کنید.
این امر به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید ایدههای خود را به طراح پوستر منتقل کنید.
سخن پایانی
در این مطلب از سایت طراحی بنر اینستاگرام محتوانایس در خصوص نکات مهم هنگام ساخت پوستر تبلیغاتی صحبت کردیم. در صورتی که در کنار ثبت سفارش طراحی پوستر قصد طراحی کاور پست را نیز دارید با ما در ارتباط باشید.
جهت ثبت سفارش طراحی چهره با محتوانایس تماس بگیرید.
تاثیر بازاریابی آنلاین در تجارت امروز بسیار چشمگیر است. به طوری که اگر در این زمینه ضعیف عمل کنید خیلی زود شکست خواهید خورد.
روشهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که اصلیترین آن طراحی بنر تبلیغاتی است.
شما به عنوان مالک کسب و کار خود باید این دو روش را به صورت موازی پیش ببرید. در غیر این صورت هیچگاه نتیجه دلخواه را کسب نخواهید کرد.
نمونه پوستر تبلیغاتی همایش






کارتون عالیه و ممنونم بابت زحماتتون و برخورد خیلی خوبی که دارید 🙏🌹
سلام واقعا عالی دستتون دردنکنه
ممنون از زحماتتون و برخورد خوبتون و کار حرفه ایتون تو این دوره زمونه یه مجموعه همه چیزای خوبو باهم نداره ولی شما دارید👌🏼
مچکرم از کامنت انرژی بخشتون
برای سایت رامش خواب طراحی پوستر داشتم…واقعا با کیفیت و هنرمندانه بود..موفق باشید همیشه…..با تشکر
طراحی عالی در کنار تیم عالی